بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع گُرگرفتگی در خانم‌ها و آنچه باید بدانند چگونه رنج‌هایمان را به گنج تبدیل کنیم؟ چه حرف‌هایی را به کودکان نباید بزنیم؟ آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم؟ توصیه‌های طلایی برای خواب سالمندان علاقه وافر نوجوان‌ها به متفاوت بودن! واریز هدیه روز معلم به حساب فرهنگیان سراسر کشور افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت | قالیباف: دولت باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند دستگیری ۲۵ داوطلب متقلب در مرحله اول کنکور ۱۴۰۳ فصل بحرانی آب در مشهد | وزارت نیرو، خراسان‌رضوی را در فهرست ۴ استان با وضعیت آبی نامطلوب اعلام کرد خبر جدید برای بازنشستگان | تصمیمات جدید صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص پرداخت معوقات، وام و بیمه تکمیلی آیا امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد؟ آب آشامیدنی ، سالمترین نوشیدنی برای کودکان حریق منزل مسکونی در خیابان فرامرز عباسی مشهد
سرخط خبرها

بازگشایی مدارس برای ۱۰۰ هزار دانش آموز مشهدی

  • کد خبر: ۸۶۹۴۱
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
بازگشایی مدارس برای ۱۰۰ هزار دانش آموز مشهدی
برگزاری کلاس‌های حضوری محصلان مقطع متوسطه دوم هم زمان با سراسر کشور در شهر آغاز شد

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ بعد از ۲۰ ماه آموزش مجازی و تعلیم و تربیت دانش آموزان، سرانجام هم زمان با سراسر کشور، بازگشایی حضوری مقطع متوسطه دوم برای ۲۳۰ هزار دانش آموز در خراسان رضوی آغاز شد که از این میزان، بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز در مشهد تحصیل می‌کنند.
چهارم آبان ماه بود که علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، اعلام کرد که الگوی بازگشایی مدارس با هماهنگی ستاد ملی کرونا در شهریور ماه تدوین و ابلاغ شده است. مصوبه ستاد ملی کرونا روشن است؛ در مصوبه گفته شده است که مدارس متوسطه اول از اول آذر و مدارس متوسطه دوم از ۱۵ آبان بازگشایی می‌شوند.
حالا که هم اولیا و هم دانش آموزان با بازگشایی حضوری مدارس موافق هستند، گویا مسیر زیرساخت‌ها و تدابیر لازم برای بازگشایی حضوری مدارس آن گونه که باید و شاید هموار نشده است.

از امروز نه، از هفته آینده

شایان پورمحمدی یکی از دانش آموزان مقطع هشتم در ناحیه شش آموزش و پرورش است. او درباره نحوه بازگشایی حضوری مدارس گفت: روز گذشته طبق وعده از قبل داده شده به مدرسه رفتم، اما مسئولان مدرسه اعلام کردند که بازگشایی حضوری از هفته آینده ۲۲ آبان رقم خواهد خورد.
وی ادامه داد: من در مدرسه غیرانتفاعی ثبت نام شده ام و تعداد دانش آموزان هر کلاس زیر ۱۵ نفر است. به گفته مسئولان مدرسه از هفته آینده باید هر روز به مدرسه بروم و خبری از زوج و فرد شدن دانش آموزان نیست.
وی با بیان اینکه مدرسه برای تزریق واکسن کرونا نیز به همه دانش آموزان و اولیای آن‌ها پیامک زده است، افزود: بر اساس این پیامک به همه اعلام شده است که بدون داشتن کارت واکسن نمی‌توانند سر کلاس حضوری حاضر شوند.


هنوز بازگشایی حضوری نداریم

امیرمحمد حسینی دانش آموز مقطع متوسطه دوم است. این دانش آموز با بیان اینکه هنوز اطلاعیه و پیامکی مبنی بر بازگشایی حضوری مدارس دریافت نکرده است، افزود: تقریبا از ابتدای مهرماه در هر هفته یک روز بر اساس رشته تحصیلی در مدرسه حضور داریم. مدرسه هنوز هم بر همین منوال است.
وی ادامه داد: آنچه مسئولان مدرسه بیان کردند این بود که تصمیم گیری برای حضور دانش آموزان را بر عهده شورای مدرسه گذاشته اند.
این دانش آموز رشته ریاضی با بیان اینکه برخی رشته‌های نظری مانند رشته ریاضی در آموزش مجازی شرایط دشواری را برای یادگیری دارند، ادامه داد: برای دروس ریاضی قطعا آموزش حضوری بهتر است، اما نمی‌دانیم چرا مسئولان مدرسه دولتی ما هنوز برای این موضوع اقدامی نکرده اند.


۱۴۰۰ مدرسه، مشمول بازگشایی حضوری مرحله اول

دراین باره معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در استان ۸۶۷ دبیرستان متوسطه نظری و ۵۵۹ هنرستان فنی وحرفه‌ای و کار و دانش داریم که این مدارس از روز گذشته برابر دستور العمل ستاد ملی مقابله با کرونا مشمول بازگشایی حضوری هستند.
رضا صابری تولایی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: شرایط حضور دانش آموزان بر این اساس است که مدارس با جمعیت دانش آموزی بالای ۱۵ نفر در هر کلاس، گروه بندی خواهند شد که تراکم دانش‎آموزی برای آموزش حضوری کاهش پیدا کند.
وی افزود: زمان آموزش در این مقاطع کاهش پیدا کرده است و هر کلاس آموزشی حدود ۶۰ دقیقه خواهد بود و بعد هر ۶۰ دقیقه، دانش آموزان ۱۵ دقیقه زنگ استراحت خواهند داشت.
وی بیان کرد: زمان ماندگاری دانش آموزان در مدارس کاهش یافته است؛ یعنی هر دانش آموز در مجموع سه جلسه ۶۰ دقیقه‌ای در مدرسه خواهد بود.
صابری افزود: مدارسی که دانش آموزان آن در هر کلاس زیر ۱۵ نفر هستند اگر بتوانند فاصله یک و نیم متر طولی تا ۲.۲۵ متر مساحت اشغال دانش آموز را رعایت کنند، برای آموزش حضوری روزانه منعی ندارند؛ در غیر این صورت روز‌های زوج و فرد گروه بندی خواهند شد.

واکسن شرط حضور در کلاس درس نیست

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی در پاسخ به این سؤال که آیا تنها افرادی که واکسن تزریق کرده اند می‌توانند در کلاس درس حضوری شرکت کنند یا خیر نیز افزود: تزریق واکسن شرط حضور دانش آموز در کلاس درس نیست. اگر دانش آموزی واکسن هم نزده باشد، مشکلی برای حضورش در کلاس درس وجود ندارد.
صابری تولایی بیان کرد: در استان تزریق واکسن کرونای دانش آموزی در سطح دز اول و قسمتی از دز دوم پیشرفت خوبی داشته است، اما تا رسیدن به نقطه ایده ال فاصله داریم.
وی درباره بازگشایی مقطع متوسطه اول و ابتدایی نیز گفت: برای این مقاطع بازگشایی حضوری به احتمال زیاد از ابتدای آذر ماه خواهد بود. اگر وضعیت شهر به سمت قرمز شدن در شرایط کرونایی نرود و شرایط بر منوال امروز ثابت بماند این دو مقطع نیز در ابتدای آذرماه بر اساس روز‌های زوج و فرد و گروه بندی ۱۵ نفره بازگشایی خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->